Se en præsentation af produktet Fronius GEN24 med BYD batteri.
Hvis du oplever fejl på dit anlæg, så kan det være en fordel at genstarte hele anlægget. Det skal gøres i en bestemt rækkefølge, så følg guiden i videoen.
Se en præsentation af platformen Solarweb.com som er den platform Fronius anvender til visning af produktion og forbrug m.m. til slutbruger.
Det er muligt at oplade og aflade dit batteri med netstrøm. Det kan være en fordel i vintermånederne fx november til februar. Følg guiden i videoen og oplad med billig netstrøm.
Der er i Fronius GEN24 inverteren indbygget en backupfunktion, se videoen her, hvordan den fungerer og hvad du kan forvente.
Hvis din Fronius inverter er koblet til dit Wi-Fi netværk, og du skifter router eller internetudbyder, så kan din inverter ikke genkende dit nye Wi-Fi, før du indstiller det i inverteren. Se videoen her, hvordan du ændre Wi-Fi indstillinger i din Fornius GEN24 inverter. OBS gælder ikke hvis den er koblet på LAN (fast datakabel).
Ofte stillede spørgsmål
Hvordan genstarter du dit Fronius med BYD?
Hvis afbryderen på batteriet er slået fra eller hvis inverteren (eller solarweb) ikke kan “se” batteriet, så anbefaler vi en genstart. Du kan se videoen som vi har lavet, den er her på siden eller du kan hente denne guide her
Hvordan opretter man en bruger i solarweb?
Solarweb er en platform ejet af Fronius. På solarweb kan du oprette en profil og se reel-time-data og historisk data samt servicemeddelelser og fejlkoder. Du kan oprette en profil på solarweb ved at følge denne guide her
Hvad kan jeg se på mit smart meter?
Fronius Smart Meter er en lille måler som er placeret i din eltavle og kommunikere med Fronius inverteren. Som oftest måler et Smart Meter alt den strøm du enten køber og sælger (også kaldet “feed-in-point” eller POC). Dit Smart Meter er udstyret med et display, hvor man kan få nogle forskellige oplysninger. Hvis du bare kigger på Smart Meteret, så kan du se hvor meget effekt du køber eller sælger på hver fase. Hvis dit Smart Meter blinker orange, så køber eller sælger du strøm, hvis dit Smart Meter lyser orange, så er du selvforsynende. Vi anbefaler ikke at trykke på smart meteret, da du kan komme til at ændre parametre.
Hvordan forlænger jeg garantien på Fronius inverteren?
Du kan forlænge garantien på dit Fronius produkt i Solarweb. Du skal være logget ind og kunne se dit anlæg. I toppen af skærmen er der et link der hedder “produktregistrering”, her kan du også tilkøbe ekstra garanti på din inverter. Se endvidere en guide til det her
Hvordan skifter jeg wifi forbindelse på min Fronius inverter?
Hvis du skifter internet udbyder eller router i dit hjemmenetværk, så skal du fortælle din inverter de nye oplysninger, ellers kommer der ikke nogle data fra inverteren til solarweb og videre til din app. Vi har lavet en video af hvordan du ændre wifi indstillingerne i din GEN24 inverter, den er her på siden. Hvis du har et datakabel (LAN) i din inverter, så skal du ikke ændre nogle indstillinger, hvis din inverter ikke kommer med data efter 24 timer, så har den ikke modtaget en IP adresse fra dit nye netværksudstyr, så skal du genstarte Fronius inverteren og evt. batteriet. Så skulle den meget gerne modtage en IP adresse. Alternativt, så genstart din router.
Kan man købe flere BYD batterier til batteripakken?
Ja, det kan man. Man kan med BYD HVS have optil 4stk batterier i én stak og man kan have 3 stakke (max 30kWh). Med HVM kan man have optil 8stk batterier i én stak og man kan have 3 stakke (max 66kWh). Du kan se pris på ekstra batterier her